En gammal röst från nalle puh kanske

Idag när jag gick hem från skolan bärandes på en tung trunk bevittnade jag ett träd som hade fått gula löv.
Inne i mitt huvud kom en röst. En mörk harmonisk röst.
Rösten ville ut och vem är jag att inte lyda?
Jag gick där och orden kom ut ur min mun, ungeför så här lät det.

'Våren blev till sommar. Och sommaren blev sakta till höst. När vinden blåste släpte sakta löven sitt tag om sina träd och dalade sakta ner mot marken. Där dom hade det bra. Hösten blev till vinter. Vinter blev till Vår. Och ett år hade gått.'

Ni skulle ha hört tonfallet det var nått speciellt inte det vanliga. Det måste vara ifrån nånstans. Kanske Nalle puh?
Vet inte men det tåls att tänkas på. Annars kan man ju bara anta att jag är mer eller mindre galen.
Och jag funderar på att skriva en bok. Har hört från många håll att den skulle bli asbra.
Så vrf inte? nån gång. Inte nu. Jag har fullt upp med annat. Typ som att äta glass. Göra upp minnet på datorn.
Och sådanna viktigare saker.
Har ont i huvet så ska typ lägga mig.
Drömma fina drömmar. Galna drömmar.

Ibbe: Ska du ha strössel på glassen som normala?????strösselätare...

Jag gillar isabelle, men inte en viss person som inte tål humor. Hmpffff
Och med det sagt så tror jag att alla kort jag var med på idag blev jättefina. Hela skellefteå kommer att bevittna dom Yeeeäääj.
nä ska sova, det är typ kallt i mitt rum ska be mamma ta fram mitt duntäcke men nu behövs det inte right?
Hon är väl läskunnig hon också antar jag.

Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Ska bli chefen :-)

2008-08-26 @ 07:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0